מחיר מחירון רכב- בירור חשוב טרם רכישת רכב

מחיר מחירון רכב
רכב

מחיר מחירון רכב הוא המחיר הראשוני בשוק עבור קניית רכב מכל סוג שהוא.

בעקבות התנודות בתמחור מוצרים ובעיקר בכל הקשור למוצרים עיקריים מיובאים, שאינם מיוצרים בארץ ואין להם כלל שוק בארץ כגון כל רכב מסוג שהוא, כך גם שוק הרכבים נתון לשינויים ולתנודות בנושא מחיר מחירון רכב. כאשר יוצאים דגמים חדשים מדי שנה של רכבים ולאור התחרות הצמודה והקשה של חברות ייצור של רכבים, כך גם מחיר מחירון רכב יכול להשתנות באופן ניכר או להיות תחת מחירי שוק תחרותיים וצמודים מאד. טרם רכישת דגם מסוים של רכב יש לברר אודות המחיר, והאם המחיר הוא רלוונטי עבורכם וזהו סכום שהנכם מוכנים להשקיע.

 

תהליך בדיקת מחיר מחירון רכב

 

כל מי שמנסה למכור את רכבו או לקנות רכב חדש מתחיל ראשית בתהליך המוכר של בדיקת מחיר מחירון רכב. כלומר מהו המחיר הבסיסי הקבוע של הרכב לרכישה או למכירה אשר אין מקובל לעלות עליו. כך שהנתון של מחיר מחירון רכב מהווה למעשה את קלף המיקוח העיקרי עם תחילת כל תהליך הקנייה או המכירה של הרכב. בייחוד כאשר מדובר ברכבים מיד שניה, מחיר מחירון רכב הוא המרכיב העיקרי לפיו מתמחרים את המחיר של הרכב ועל פיו הקונה מהצד השני עורך השוואת מחירים ומחליט איזו הצעה תהיה המשתלמת ביותר עבורו. השיקולים השונים של קביעת מחירונים לרכבי יד שניה, גם אם הם חדשים יחסית, כוללים מספר פרמטרים עיקריים: סוג הרכב- רכב מסוג פיאט אינו מוערך בשוק לעומת רכב מסוג גולף למשל.

לכל סוג של ערך ישנו ערך כספי שונה, ככל שמדובר בדגם מתקדם יותר וחדש יותר כך גם מחירו גבוה יותר, אך רכבים מדגמים ישנים יותר ימכרו במחירים מוזלים יותר, ניתנת האפשרות גם לקחת הלוואות לרכישת רכב ובכך לרכוש רכב מבחיר עלות גבוה, תוך החזרת הסכום חודש בחודשו.

 

השיקולים הבסיסיים ברכישת רכב

מותג הרכב וחברת הייצור העומדת מאחוריו הם שיקול בסיסי ברכישת רכב יקר או זול יותר. כיום חברות רבות משווקות את נושא הבטיחות של הרכב ושילוב המנגנונים הטכנולוגיים המתקדמים בו כגורם המפתה ביותר את הלקוח לרכוש רכב מתקדם ומוגן. אנשים רבים מייחסי חשיבות רבה לכך ומעוניינים לרכוש דגמים מתקדם רק בשל סיבות אלו, עוד פרמטר חשוב הוא שנת הייצור של הרכב- נושא זה מהווה שיקול משמעותי נוסף בהוזלת המחירון, כיוון שככל שהרכב הוא ישן יותר ונמצא על הכביש מעל לחמש שנים, כך האפקטיביות והאיכות של הרכב פוחתים. וגורם נוסף המהווה את הפרמטר העיקרי והחשוב ביותר המשפיע רבות על מחירון של כל רכב הוא הקילומטראז' של הרכב, כלומר באיזו מידה השתמשו ברכב וכמה מרחקים הוא גמע. לנתון זה השפעה ישירה על בלאי הרכב ועל איכותו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*