כיצד לקנות רכב יד שניה מהניילונים?

קניית רכב יד 2

יתרונות רכב יד 2

בישראל, בכל שנה עולים לכביש מאות אלפי רכבים חדשים. זאת כתוצאה מהביקושים הגבוהים לרכבים וכן גם מהעובדה שתשתית התחבורה הציבורית בישראל אינה מתקדמת, דבר המעודד רבים לקנות רכב פרטי ולהתנייד באמצעות רכב פרטי. רבים מעוניינים ברכב חדש אך לא תמיד הדבר מתאפשר להם כלכלית ולכן הם נאלצים להסתפק בקניית רכב יד שניה. לקניית רכב יד שנייה יש מגוון רחב של יתרונות, ובראשם המחיר של רכב יד שנייה שתמיד יהיה זול יותר מקניית רכב יד ראשונה. 

חסרונות רכב יד 2

אך עם זאת, לרכב יד שנייה יש גם לא מעט חסרונות, ובראשם הבלאי המצטבר שנגרם בשל העובדה שהרכב אינו רכב יד ראשונה, ולכן אין מדובר ברכב עם אפס קילומטר, אלא ברכב שכבר צבר קילומטראז' רב והרבה מעל אפס קילומטר. אך מה אם קיימת אפשרות לקנות רכב יד שנייה, עם אפס קילומטר? כלומר רכב יד ראשונה לכל דבר במחיר של רכב יד שנייה.

אפשרות זו, של קניית רכב יד שנייה עם אפס קילומטר היא אחד הסודות השמורים ביותר של ענף הרכב בישראל. האפשרות האטרקטיבית הזו, המאפשרת לקבל כאמור רכב יד שנייה אשר בפועל הוא עם אפס קילומטר בדיוק כמו רכב יד ראשונה מתקיימת בעיקר באמצעות חברות הליסינג השונות המעוניינות למכור רכבים יד שנייה למרות שהם עם אפס קילומטר. 

רכב יד 2
חסרונות

ליסינג יד 2

כיצד הדבר מתנהל בפועל? ישנם לא מעט רכבים המגיעים לחברות ליסינג על תקן של "עודפים" מטעם יבואני רכב. חלק מאותם רכבי יד ראשונה נרכשים על ידי חברות הליסינג השונות עבור לקוחות עסקיים שונים. אולם לעתים קורה שאותם לקוחות מחליטים לבטל את ההזמנה או להקטין את הכמות אותה דרשו. כך, חברות ליסינג עשויות "להיתקע" עם רכבים שבפועל הם יד ראשונה מבחינת השימוש והבלאי, כמו למשל העובדה שיש להם אפס קילומטר, אך בפועל הם מוגדרים כיד שנייה. כך, הצרכן הישראלי הפיקח יכול להרוויח הנחה משמעותית עבור רכב שבפועל הוא חדש לגמרי.

הדבר מתאפשר בין היתר בזכות תקנה הנקראת "תקנת 12 חודש". לפי תקנה זו, רכב שיובא לישראל ולא הצליח להימכר תוך שנה, קרי 12 חודשים, מאז מועד ייצורו חייב להירשם על שם היבואן. תקנה זו יוצרת סיטואציה שיבואנים רבים "דוחפים" רכבים לחברות ליסינג, כדי לא לאבד ערך כספי מהרכב יד ראשונה שהם לא הצליחו למכור. לא רבים יודעים זאת, אך בזכות תקנה זו ניתן בעצם להשיג רכבי יד ראשונה, עם אפס קילומטרים וחדשים מהניילונים כרכבים של יד שנייה. 

לסיכום

עסקאות כאלו כמובן שאינן מפורסמות ברבים, ולכן חשוב מאוד להיות עירניים להזדמנויות האלו שיכולות להיעלם כמו שהן באו. הזדמנויות כאלו, של קניית רכב יד שנייה עם אפס קילומטר, יכולה לאפשר לרבים בישראל לחסוך באופן משמעותי על אחת מהקניות היותר יקרות שיעשו בחייהם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*