מדריך: הדרכים הנכונות לקניית ומכירת רכב יד שניה

מסירת מפתח רכב

קניה ומכירת רכב יד שנייה הוא עניין לא פשוט, וכדי לעבור את התהליך הזה בשלום כדאי לדעת מהן הדרכים הנכונות ביותר לעשות זאת. קבלו את המדריך לקניה ומכירת רכב יד שנייה.

מכונית היא מוצר צריכה בסיסי בישראל של המאה ה-21, וכמעט כל משפחה מחזיקה במכונית אחת לפחות. יש כאלה שיכולים להרשות לעצמם לרכוש מכונית חדשה, אולם אם תגייסו מספיק סבלנות תגלו ששוק המכוניות יד שנייה אטרקטיבי ומספק מציאות לרוב.

כדי לעזור לכם לרכוש מכונית יד שנייה בצורה קלה ומהירה, הכנו מדריך הכולל את הדרכים הנכונות לקניית מכונית יד שנייה. במדריך הצגנו את הדרכים המרכזיות שקיימות כיום, ודירגנו אותן על פי הפרמטרים השונים. לא התיימרנו להציג דרך אחת בלעדית, כיוון שלדעתנו אין דרך אחת טובה, ועל פי הצרכים והנתונים שלכם תוכלו לבחור את הדרך שלכם.

 

קנייה ממוכר פרטי

הדרך המוכרת ביותר לקנות מכונית יד שנייה היא על ידי התקשרות עם אדם פרטי שמעוניין למכור את המכונית שלו. בעבר היו מבצעים מכירת רכב ע"י פרסום בעיתונים, אולם כיום יש לוחות מכירה אינטרנטיים. דרך נוספת להיחשף למכוניות למכירה היא דרך מודעות שמודבקות לשמשת הרכב שמוצע למכירה, וכן בעזרת קבוצות פייסבוק שונות בהן אנשים מפרסמים את המכונית שלכם.

קניית מכונית ממוכר פרטי נחשבת לזולה ביותר, כיוון שהיא מאפשרת לכם להתמקח עם המוכר. כאשר רוכשים מכונית מחברה גדולה קשה להתמקח, כיוון שהמחיר מרגיש סופי ומוחלט ולכם אין הרבה מקום לומר את דברכם. מוכר פרטי בדרך כלל מעוניין להיפטר מהרכב במהירות האפשרית, ויהיה מוכן לבוא לקראתכם במחיר אילו הוא יראה שאתם אכן רציניים.

החיסרון בקנייה ממוכר פרטי הוא ההשקעה הרבה שתידרש מכם. עליכם לחפש מכוניות בלוחות מודעות, להתקשר למוכרים ולבוא לראות את המכונית. בנוסף, יהיה עליכם לקחת את המכונית לבדיקה ולהתמקח על המחיר. זה עלול להיות תהליך ארוך ואם אין לכם הבנה בתחום הרכב אתם עלולים למצוא את זה מעט מסובך עבורכם.

אם אתם לא מפחדים ממילים כמו קרבורטור ואלטרנטור, לא חוששים להתקשר למוכרים פוטנציאליים, בעלי סבלנות ומעוניים לחסוך במחיר, קניית רכב ממוכר פרטי עשויה להתברר כבחירה הטובה והנכונה עבורכם.

מכוניות למכירה
מגרש מכירת רכב

קנייה מחברה גדולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש מכוניות יד שנייה מחברות רכב גדולות. אנחנו מדברים על החברות המרכזיות בשוק, שגם מוכרות מכוניות חדשות ומציעות שירותי ליסינג. החברות הללו זיהו את שוק היד שנייה, ומציעות חווית קנייה קלה ומהירה יותר. במקום לחפש מכוניות למכירה ולדבר עם מוכרים שאתם לא מכירים תוכלו להתקשר ישירות לחברה, שם נציג יתאים לכם מכונית בהתאם לדרישות שלכם.

החברות הללו יציעו לכם גם טרייד אין, שיאפשר לכם להיפטר בקלות מהמכונית הישנה, בלי לתור אחר קונים. יתרון נוסף שמציעות חברות המכירה הוא אחריות וביטוח. כאשר אתם קונים מכונית משומשת ממוכר פרטי אתם לא מקבלים תעודת אחריות שתבטיח שהרכב יעבוד גם למחרת. אמנם אתם לוקחים את הרכב לבדיקה, אך זה לא מספיק כדי להבטיח תקינות לאורך זמן. חברות הרכב לעומת זאת מציעות ביטוח ואחריות שיבטיחו לכם תקופה ראשונית של שקט.

החיסרון בקנייה מחברה גדולה מגיע כאשר מדברים על המחיר. בקנייה ממוכר פרטי יש מקום למיקוח והורדה במחיר, אך מול חברה גדולה הכוח שלכם כצרכנים יהיה הרבה יותר קטן. אם המחיר שהוצע לכם לא מתאים, החברה פשוט תעבור ללקוח הבא. כמובן שתוכלו להתמקח ולנסות להוריד את המחיר גם במקרים כאלה, אך תגלו שזה אפקטיבי פחות.

 

מגרשי רכב

בין המוכר הפרטי לחברה הגדולה ניצבים מגרשי הרכב. אלה מגרשים של סוחרים פרטיים שמציעים דגמים שונים של מכוניות יד שנייה. רבים ממליצים שלא לקנות ממגרשים כאלה, כיוון שהם עלולים לרמות אתכם ולמכור לכם מכונית לא תקינה. זו הכללה מעט גסה, ואין ספק שיש סוחרי רכב רבים שמספקים שירות אמין ומקצועי ללקוחותיהם.

היתרון בקנייה ממגרש רכב או מסוחר פרטי הוא שירות אישי ויכולת של המוכר לרדת לגובה העיניים של הקונה ולהתאים לו את הרכב הנכון. כמובן שעליכם לפנות למגרש רכב אמין בלבד, כזה הפועל ברשיון ובפיקוח. במגרשים כאלה תוכלו למצוא מציאות ובחלקם גם לבצע עיסקת טרייד אין שתכלול את הרכב הישן.

 

מכרז הרכבים של המשטרה

אפשרות נוספת שאינה מוכרת לרבים היא מכרז הרכבים של המשטרה. במגרש הרכבים של המשטרה רכבים משטרתיים שמוצאים משימוש משטרתי, וכן רכבים שהוחרמו. המגרש פועל בדומה למגרש רכב רגיל ותוכלו למצוא בו מגוון רחב של מכוניות במחירים משתלמים.

מגרש רכב משטרה
מכרז מכירת רכבי משטרה

אז מהי הדרך הנכונה לקניית רכב יד שנייה?

בסופו של דבר אין דרך אחת נכונה לקניית יד שנייה, אולם יש מספר כללים עליהם אתם חייבים להקפיד כאשר אתם מתחילים בחיפוש. ראשית, עליכם להגדיר מהו התקציב שברצונכם להשקיע במכונית. חשוב שתעשו זאת בשלב מוקדם כדי שתוכלו למקד את החיפוש, ולא תתפתו למכוניות יוקרתיות במחיר שנחשב מוזל, אך בפועל לא עומד בתקציב שלכם.

שנית, עליכם לבדוק את הרכב היטב, מכל הבחינות והכיוונים. אל תהססו לשאול שאלות, סעו לנסיעת מבחן ועירכו למכונית גם בדיקה במוסך. לא משנה כמה אמין נראה לכם המוכר, אתם לא באמת מכירים אותו ולא באמת יודעים מה מצב הרכב.

לסיום, זיכרו שיש המון אפשרויות, ואל לכם להתפתות ולקנות בלי לשקול את העניין מכל הכיוונים. יש כל כך הרבה מכוניות בשוק היד שנייה בישראל, ואין סיבה שתקנו את מכונית רק כי המוכר אמר שהוא ממהר. קחו את הזמן, בידקו הכל, וסעו לדרך במכונית החדשה שלכם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*