כיצד לבחור מכונית משפחתית?

רדיו של רכב

רכישת רכב חדש אינה פעולה של מה בכך, שכן מדובר במוצר יקר, אשר אנו מקווים שישאר אותנו לאורך זמן, ועליו לשרת אותנו נאמנה. על כן, יש צורך בתכנון מקדים עמוק ומדויק, הכולל בתוכו פרמטרים מסוימים שהינכם מעוניינים שיהיו כלולים ברכב החלומות שלכם.

בשונה מרכב רגיל שכל אדם רוכש, רכב משפחתי מצריך התחשבות גם בשאר בני המשפחה, ועל כן יכולים להיות מערובים שיקולים רבים. החל מהמצב הכלכלי, ועד התפתחות המשפחה בעתיד הקרוב. כל זאת כמובן מבלי להתפשר על פרקטיות, נוחות, חסכון, ובטיחות.

על כן, קבלו מספר טיפים, אשר יעזרו לכם לבחור את המכונית המשפחתית המושלמת עבור המשפחה שלכם:

  1. מקום מגורים – לאופי מקום המגורים שלכם, ישנו משקל גם כן על ההחלטה באיזה סוג מכונית לבחור. כך למשל, במידה ואתם גרים במקום עירוני וצפוף, וודאי תעדיפו מכונית קטנה יותר. לאחרונה ניתן לראות את טרנד המכוניות המשפחתיות הקטנות שעושה צעדי ענק בדרכו למשפחות רבות. מכוניות כמו סיאט איביזה סטיישן, קיה ריו, שברולט סוניק ומיצובישי אטראז' מציעות מענה על הצורך במכונית משפחתית, מבלי לרכוש מכונית גדולה ומסורבלת מידי. משפחות המתגוררות בערים הצפופות וודאי יעדיפו רכב אשר מצד אחד יהיה נוח לחנייה צרה, נתיבים צרים בעת נהיגה, תוך התחשבות במרחב הפנימי שלו ובנוחות לכלל בני המשפחה. מיצובישי אטראז למשל, נחשבת כמכונית מומלצת במיוחד בקטוגריה זו, העונה בדיוק על צרכים אלה.
  2. צריכת דלק  – כל משפחה יודעת שמכונית משפחתית, כשמה כן היא – משמשת את כלל בני המשפחה. גם אם מדובר במשפחה בעלת ילדים קטנים, עדיין יש להסיע אותם לבית הספר, לחוגים, או אפילו לפעילויות של אחר הצהריים. מכאן, שמיצובישי אטראז' תוכל לענות לכם על צורך זה: מדובר במכונית אשר בה תיבת ההילוכים האטומטית הרציפה תורמת ליעליות ובעיקר לחסכון בדלק. כך תוכלו לממש את הנסיעות הרבות שלכם כמשפחה, מבלי שהדבר יעלה לכם הון תועפות.
  3. בטיחות – נושא הבטיחות הינו אחד הנושאים החשובים ביותר בעת רכישת מכונית חדשה, בייחוד אם מדובר במכונית שבה יסעו ילדים. כולנו רוצים את הטוב ביותר עבורנו ובעיקר עבור הילדים שלנו, ועל כן אין להתפשר על בטיחות. במכונית מיצובישי
  4. אטראז תוכלו למצוא רמת בטיחות של ארבעה כוכבים (מתוך 5). מה שאומר, שביחס למחיר ההוגן שלה לרכב 0 קילומטר, ניתן לקבל רמת בטיחות הוגנת ובטיחותית למדי.
רכב משפחתי
רכב משפחתי ציצובישי אטרז'

מיצובישי אאוטלנדר VS. סקודה קודיאק 

בעבר מי שרצה להסיע יותר מחמישה נוסעים הלך על מיניוואן עצום ממדים, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים ברכבי פנאי מעוצבים. שני דגמים מובילים בקטגוריה הזו הם מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק, ואנחנו בדקנו באיזה אחד כדאי לכם לבחור.

איזה מכונית כדאי לקנות?

מרבית המכוניות הנמכרות בישראל מיועדות להסעת חמישה נוסעים, אבל גם להסעת מספר גדול יותר של נוסעים יש פתרונות. דגמי מכוניות המיועדים להסעת 5+2 הם מכוניות מאורכות קצת יותר שמאפשרות להסיע חמישה נוסעים בנוחות ועוד שניים קטנים יותר מאחור.

מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק הם שניים מהדגמים החדשים הנמכרים בקטגוריה הזו, ואנחנו סקרנו אותם עבורכם כדי שתצליחו לקבל החלטה ביתר בהירות. התייחסנו למספר קטגוריות מרכזיות אותן לדעתנו יש לבחון כאשר ניגשים לבחור מכונית.

עיצוב חיצוני

זו אולי לא הקטגוריה החשובה ביותר בבחירת מכוניות, אך היא בהחלט הבולטת ביותר. העיצוב הוא הדבר הראשון בו ניתקל כאשר ניגש למכונית חדשה, לכן מתבקש להתייחס אליו ראשון. גם אם ננסה לומר שביצועי המנוע ונוחות הנסיעה הם הדברים החשובים, עדיין נייחס חשיבות גם לעיצוב החיצוני.

דגמי 2012 של האאוטלנדר היו בעלי עיצוב סולידי ולא מושך, אבל אחרי הרענון ב-2015 הם נראים הרבה יותר טוב. אם העיצוב הקודם נתן תחושה של רכב גדול המתבייש להתבלט ומנסה להסתתר מאחורי עיצוב אפרפר המראה החדש שלו בולט הרבה יותר.

אמנם המראה החדש של האאוטלנדר מושך יותר, אך בכל זאת עיצובו של הקודיאק נראה מעוצב ויפה יותר. האאוטלנדר מעט מעוגל, ואילו הקודיאק בעל מראה מחודד ועדכני יותר. אם נסכם את נושא העיצוב נוכל לומר שבאאוטלנד יש משהו מעט מוחצן ואילו הקודיאק דווקא עדין יותר ומנומס יותר.

עיצוב חדשני מיצובישי אאוטלנדר
נוחות מקסימלית לאאוטלנדר

חלל פנימי ומידות

מדובר ברכבים שמיועדים להסעת שבעה נוסעים, לכן החלל הפנימי שבהם חשוב. צריך להיות מספיק מקום לשבעה נוסעים בנוסף למקום לציוד. אחד הדברים שמשפיעים על החלל הפנימי הוא בסיס הגלגלים, כאשר גגל שבסיס הגלגלים רחב יותר כך יש יותר מרחב פנימי.

בסיס הגלגלים של הקודיאק הוא 279 ס"מ לעומת 267 ס"מ באאוטלנדר. הפער הזה מייצג גם את ההבדל המציאותי שקיים בין החללים כאשר החלל הפנימי בקודיאק מרווח יותר. בנוסף, המושבים של הקודיאק נוחים יותר משל האאוטלנדר ומאפשרים נסיעה נוחה יותר.

יש כאלה שבוחרים ברכב גדול כל כך כדי להשתמש במקומם של שני המושבים האחרים כתא מטען. אך אלה שבאמת מסיעים ברכבים הללו שבעה נוסעים זקוקים לתא מטען מרווח. כאשר כל המושבים ניצבים במקומם ולא מקופלים יש בקודיאק תא מטען של 233 ליטר, ואילו באאוטלנדר תא קטן יותר של 128 ליטר.

מערכות בטיחות

אתם מחפשים רכב משפחתי ורוצים להיות בטוחים שהמשפחה שלכם בטוחה במהלך הנסיעה. הנהיגה שלכם יכולה להיות הכי זהירה בעולם, אבל הנהג ברכב שמאחוריכם עלול להיות זהיר פחות ולגרום לתאונת דרכים. כדי למזער נזקים ככל האפשר תרצו מכונית בטיחותית ככל האפשר.

בשתי המכוניות תמצאו מערכת בטיחות מתקדמת כאשר שתיהן כוללות 7 כריות אוויר. האאוטלנדר כוללת גם מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, התרעה במקרה של סטייה מנתיב ומערכת שמיועדת לניטור העירנות של הנהג והתרעה במקרה של חוסר עירנות. הקודיאק כוללת גם בקרת שיוט אקטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית, ומערכת לניטור עייפות של הנהג.

סקודה קודיאק צהובה
סקודה קודיאק צהובה

צריכת דלק

קניית מכונית אינה הוצאה חד פעמית של עשרות אלפי שקלים, אלא גם הוצאה חודשית על טיפולים ודלק. צריכת הדלק עשויה להיות משמעותית מאוד במכוניות גדולולת כאלה שצורכות דלק רב, לכן כדאי לשים לב ליכולות צריכת הדלק. צריכת הדלת של שתי המכוניות דומה, כאשר הקודיאק צורכת 9.9 ליטר דלק לק"מ והאאוטלנדר צורכת 9.3 ליטר לק"מ.

אז איזו מכונית עדיפה?

השאלה איזו מן המכוניות עדיפה מורכבת ולא יכולה להיפתר על רגל אחת. לקודיאק יתרונות רבים, ובכל זאת האאוטלנדר נמכר במספרים הרבה יותר גדולים בישראל. יתכן והסיבה להבדל הזה הוא בהעדפה הישראלית למכוניות יפניות על פני אירופאיות, אבל אולי ניתן לספק הסבר אלטרנטיבי.

לאאוטלנדר יש שוק יד שנייה שוקק חיים וישראלי שקונה רכב רוצה שתהיה לו גם היכולת למכור אותו. האאוטלנדר מבטיח לנהג הישראלי אמינות רבה וביטחון שהוא יוכל למכור אותו מאוחר יותר, ואולי בגלל זה הוא מעדיף אותו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*