טרנד הטרייד אין, רכב חדש, יד 2 – מה זה בעצם?

בשנים האחרונות בטח שמעתם אינסוף פעמים את רצף המילים "טרייד אין", ואף פעם לא באמת הבנתם מה בדיוק הכוונה, או לחילופין חשבתם שמדובר בסתם טרנד חולף. אז זהו שמדובר בשם עסקה שמאוד כדאי לכם להכיר.

טרייד אין מהווה למעשה החזר מוצר, על פי מצבו וטיבו של המוצר המוחזר. עסקה זו היא למעשה סוג של עסקת חליפין. כך למשל, אדם אשר מעוניין למכור את רכבו, יכול להגיע אל אחת מסוכניות הרכב הקרובות לביתו, לתת את הרכב שלו לסוכן הרכבים, ולקבל בתמורה רכב חדיש יותר שעליו יצטרך לשלם רק את ההפרש (בין הרכב הישן לחדש).

רכבים, מרצדס, טרייד אין

כך למשל, במידה ואתם מעוניינים לעשות טרייד אין על רכב יונדאי ix35 במחיר מחירון (בשווי הרכב כיום) ולקבל רכב אחר במקום, עליכם לקחת את האוטו ולצאת לחפש את העסקה הטובה ביותר שתמצאו. כלומר, את הפער הכספי הנמוך ביותר מהרכב שחושק בו לבכם. מצאו את העסקה הזו, שלמו את הפער והנה יצאתם עם רכב חדש בו במקום.

כל הצדדים מרוויחים? כן בגדול

פעולה זו מוגדרת כפעולה נוחה מאוד לשני הצדדים: מצד אחד, ללקוח נחסך עניין חיפוש האדם שיקנה ממנו את הרכב בשוק החופשי, ומצד שני, קל לבעלי סוכניות רכבים למכור רכבים חדשים. מכאן, אין צורך בתליית מודעות "למכירה" על האוטו או לפרסם בפלטפורמת התקשורת השונות כל מה שצריך לעשות הוא להגיע למקום עם הרכב הישן ולצאת עם רכב חדש. בנוסף, הרכב הישן עובר גם הערכה אצל שמאי על פי מגוון קריטריונים כמו קילומטראז' הרכב, שנת ייצור, המצב המכני, ארץ יצור ומספר בעלים.

בתחילת דרכו היה מיועד בעיקר לרכבי יוקרה בלבד. אך עם התפתחות השיטה, ניתן כיום למצוא מחלקת טרייד אין בכל אחת מסוכנויות הרכב הגדולות. שיטה זו מאופיינת ומתאימה למספר סוגי לקוחות: הסוג הראשון הינם אנשים אשר רוצים לבצע שדרוג לרכב שלהם. (כך למשל, אדם שמעוניין לבצע טרייד אין על יונדאי ix35, יסיים את העסקה עם דגם משופר יותר של יונדאי). רכב, רכב ישן, רחוב, גרר
מדובר באנשים אשר רוצים לחסוך בעיקר את הזמן והטרחה, לא להתעסק יותר מידי בעניין מכירת הרכב, וכן אין באפשרותם להישאר בלי רכב לזמן ממושך.

הסוג השני מתייחס לאנשים שמגיעים למשרד הטרייד אין עם רכב שאינו מבוקש יתר על המידה בשוק (צפו במחירון רכב יד 2 ). אנשים אלה יקבלו את מחיר המחירון שיינתן על ידי שמאי מוסמך ויקבלו בתמורתו פלוס תשלום על הפערים, רכב אחר, חדש יותר.

אז בואו נדבר תכל'ס, איזה חברות מציע לנו רכב חדש בתמורה לישן?

במידה ואתם רוצים לעשות טרייד אין ולקבל יונדאי חדשה מהניילונים,  ההמלצה הטובה ביותר היא ללכת ישירות לסוכנות יונדאי, למחלקת טרייד אין (אמורה להיות מחלקה כזו אצל כל יבואן), ולבצע את ההחלפה. אם אין ברשותכם את האמצעים הכלכליים לרוכש מכונית חדשה, או שאתם חושבים שלא שווה לרכוש רכב חדש כיוון שהיא ישר מאבדת מערכה, מומלץ לפנות לאחת מחברות הגדולות שנמצאות בכל רחבי הארץ. שם תוכלו לקבל בהחלפה רכב קצת יותר ישן ממכונית חדשה, אך במצב הרבה יותר טוב מהרכב שלכם. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להשלים על הפערים הכספיים בערכם של שתי המכוניות.

עם זאת, חשוב לזכור כי פחות מומלץ לבצע טרייד אצל סוכני הרכב הקטנים. זאת מכיוון שעסקה זו כלולה בסיכונים רבים כמו: איפוס קילומטראז', בעיות בביטוח או אי קבלת אחריות על הרכב שקיבלתם. על כן, מומלץ לפנות לחברה גדולה ובטוחה, שתמיד ניתן להתמקח או להתלונן אם ישנן בעיות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*