יתרונות וחסרונות – יונדאי i10

i10, יונדאי

כמו מכונית הקיה פיקנטו, ועוד אחרות וטובות, חברת יונדאי החלה להשיק את הדגם החדש הנקרא יונדאי i10, אשר נכנס בקלות לקטגוריית הרכבים הקומפקטיים והעירוניים.

בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים מעדיפים לרכוש מכוניות מיני קטנות ועירוניות, בעלות נמוכה יחסית, אך שווה את התמורה. מה גם, שאין מה לפחד מנסיעות בתוך העיר בלבד, כיוון שמכוניות אלה מותאמות לנסיעות עירוניות בשטחים עירוניים של ערים מטרופוליטניות גדולות, שבישראל, איך לומר – לא ממש קיימות.

מראה חיצוני

יונדאי i10 מציגה מראה בוגר, נעים למראה, הרמוני ובעיקר מרשים. יונדאי i10 מגיעה בשלל צבעים, ומתהדרת בפנסי ערפל, פנסי איתות על גבי המראות הצדדיות, וגלגלים העשויים מגנזיום.

i10, אדומה
קומפקטית יפה וחסכונית

מראה פנימי

הצבעים הרבים שבהם קיימת מכונית יונדאי i10, נראים לעין לא רק מבחוץ, אלא גם בכל הנוגע לעיצוב הרכב מבפנים. קיימת התאמה מושלמת בצבעים. בגרסה השחורה לעומת זאת, פנים הרכב מעוצב בשילוב של חום ושחור, המעניק למכונית מראה יוקרתי. נוסף על כך, מדובר על איכות גימור גבוהה ביותר, מרווח מספק מכל הצדדים (בהתאם למכונית מיני), וכן תא מטען גדול יחסית לגודל המכונית.

Hyundai-i10, יונדאי
תא נוסעים מפנק

אבזור

ניתן לומר כי יונדאי i10 מאובזרת ברמה גבוהה במיוחד: ארבעה חלונות חשמליים, מערכת שמע עם כניסות רבות, דיבורית בלוטות', שליטה על כל מערכת השמע מהכפתורים הנמצאים על ההגה, פנסים עוקבי פנייה, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים, המהווים חידוש וייחודיות לרכב. כמו כן, במכונית יונדאי i10 קיים מרווח מספק לרגליים ולראש.

נוחות נסיעה

בכל הנוגע לנוחות הנסיעה – יונדאי i10 מצטיינת במיוחד: המושבים המרופדים והנוחים תורמים להקלה בזמן נסיעה על פגעי כביש כלשהו, וכן, תחושה של יציבות ובטיחות ניכרת מאוד. נוסף על כך, כיול המתלים נחשב כרך יחסית, כך שרוב החבטות מצליחות להיספג היטב. שדה הראייה במכונית זו הינו גדול ורחב, ומספק טווח ראייה בטיחותי ונוח לנהג, שיושב בתנוחה המעניקה תחושה של ישיבה בגובה.

אמנם ניתן לנסוע ביונדאי i10 בדרכים בין עירוניות, אך החיסרון בפעולה זו הינו נטיית המכונית להתנדנד, כתוצאה מהמושבים הנוקשים. עם זאת, לא תשמעו ממנה רעשים מעצבנים, כיוון שגם מחוץ לעיר קיים בידוד רעשים שמעניק לכם נסיעה שקטה לאורך כל הדרך.

מנוע ותיבת הילוכים

ביונדאי i10 קיים מנוע בנפח של 1250 סמ"ק, המספק 87 כוחות כוס ב-6,000 סל"ד. החיסרון הוא, שלא מדובר במנוע חזק במיוחד, אשר מציע פעולה חלקית ורמת ביצועים סבירה. בכל הנוגע לצריכת דלק, דגם יונדאי i10 בעל תיבת ההילוכים הידנית, נחשב כחסכוני הרבה יותר מהדגם האוטומטי, ומציע 13.7 ק"מ לליטר. זאת לעומת הדגם האוטומטי שבו 13 ק"מ לליטר, וכן בו נדרש מאמץ רב יותר בנסיעות בין עירוניות מהירות.

סיכום

כמו לכל מוצר, גם ליונדאי i10 יתרונות וחסרונות שונים ומגוונים, אך עם זאת, היא עדיין נחשבת כמומלצת לרכישה. מדובר במכונית עירונית, המסוגלת לעמוד גם בתנאי נסיעה בין עירוניים, בעלת אבזור חדשני ומתקדם ובעלת מחיר אטרקטיבי במיוחד. עם זאת יש לקחת בחשבון את עניין צריכת הדלק, המשתנה בין שני דגמי המכונית.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*