קיה פיקנטו – שבע השנים הטובות

קיה פיקנטו
קיה פיקנטו

שבע שנות אחריות מציעה חברת קיה על המיני מכונית החדשה שלה.

יש לה בטחון בדגם הזה. אלף סמ"ק עם צריכת דלק של בערך 20 ק"מ לליטר והמכונית הזו רצה. צריכת הדלק שנמדדה הייתה שונה מעט מזו שהוצהרה על ידי היצרן והממוצע שהסכימו עליו הוא קרוב לעשרים. קיה פיקנטו נחשבת לספורטאית מצוינת, בדגם הספורט שלה, כמובן, וכל כמה שהיא קטנה, את המסלול היא תבצע בקלות. חברת קיה, המייצרת את המכונית, נותנת אמון רב בדגם הזה שלה. גם בבטיחות השקיעו כאן והוורסיה של 2014 כוללת שבע כריות אויר. שבע כבר אמרנו?

קיה פיקנטו הספורטיבית

הגירסה הספורטיבית באה עם שלש דלתות, עם אפשרות לגיר אוטומטי וגם לידני. הקוריאנים הקפידו להשאיר מקום לנוסעים אבל, המקום לנוסעים ברכב הקטן הזה בא על חשבון תא המטען והוא בהחלט בא על חשבונו. יוצא שיש לנו כאן תא מטען קטן וזו לא מכונית שאפשר להוביל איתה את הציוד למחנאות הקרובה עם כל המשפחה. יחד עם זאת, היא תגיע למקום המחנאות גם אם הכבישים צרים וגם אם יש בהם סיבובים רבים. הנהיגה עצמה תהיה קלה ונעימה ובטוחה. באשר למהירויות, עם 85 כ"ס, מנוע ליטר וקצת, היא לא תגיע למהירויות גבוהות במיוחד אבל היא מצויידת במתלים רכים שמתאימים לכבישים בישראל. קיה פיקנטו מצויידת בשקעים, מחזיק כוסות, USB, וגם AUX עבור המוזיקה. בחלק מן העיסקאות אפשר לקבל גם חבילות שונות במתנה וביניהן גם מערכת מוסיקה אבל יש לבדוק את הדברים עם כל רכישה.

קיה פיקנטו בגירסה האוטומטית של דגם הספורט באה גם היא עם שלש דלתות, מנוע בנפח 1.25 ליטר וצריכה של קצת פחות משמונה עשר קילומטר לליטר. אגזוז כפול, כמובן וגם כאן הוא מצופה כרום. האלגנטיות נשמרת עד הקצוות. שש כריות אויר ומערכת שמע מותאמת.

קיה פיקנטו הקומפקטית

קיה פיקנטו נכללת בקבוצה של המכוניות הקטנות. ולא שאין לחברת קיה מכוניות גדולות כי יש לה דגמי מנהלים ודגמי וואן (אסור לשכוח את מתחרותיה בשוק כמו שברולט קרוז למשל, שגם להם צריך להציב אלטרנטיבות) אבל זו המכונית הקטנה שלה. מיועדת למי שרוצה להגיע ממקום למקום בנוחות מירבית ובמכונית שמאובזרת ברמה גבוהה מאד. הגירסה הידנית, כאמור, נושאת מנוע קטן יותר והגירסה האוטומטית משולבת עם 1.25 ליטרים של מנוע. הדגש הוא על רמה גבוהה של נוחות בין המכוניות הקטנות וקיה פיקנטו בהחלט שומרת על הרמה הזו, החל מן ההשקעה במראה הספורטיבי שלה, דרך היוקרה של החלקים הפנימיים (בדומה לשברולט קרוז שהזכרנו קודם) ועד למערכת ההיגוי שלה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*